Thursday 18 February 2016

JJCP Western Europe: Last touch-up before departure..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Start je cuti akhir tahun sekolah, saya dah hantar anak-anak balik ke kampung di Kuantan. Hantar anak lelaki dulu. Tujuan hantar awal sebab nak suruh diorang join sepupunya gi kelas mengaji kat sana. Yang si kecik tu saya hantar seminggu sebelum kami bertolak. Ingatkan dia tak suka duduk kampung. Rupanya seronok sebab ramai anak buah yang melayannya. Maklumlah, amat jarang saya bawak anak-anak balik ke kampung sejak takde kelebihan cuti sekolah ni. Huhu.. Mak saya pun suka dapat jaga cucunya. Memang setiap kali cuti sekolah, mak saya akan mintak cucunya duduk dengan dia. Terima kasih mak!..

Cucu Puan Asiah..
Malam terakhir sebelum bertolak, kami susah nak tidur. Wife saya dengan pakaian dan barang yang nak dibawanya. Saya pulak masih mencari info last minute dari Mr. Google dan siapkan semua gadjet yang perlu dibawa. Kali ni saya bawak benda baru dalam trip: Camera ala GoPro, brand SJCAM. Nak beli GoPro terasa mahal sangat. SJCAM pun jadi laa. Hehe.. Janji ada kelainan dalam trip kali ni iaitu boleh buat video-cam perjalanan kami. Baru nampak advance sikit. Boleh connect thru wifi lagi. Hihi.. Dah selesai urusan gadjet, saya setting pulak duit yang nak dibawa. Takleh simpan kat satu tempat. Hilang kang naya je. Huhu.. Dan macam biasa, semua dokumen seperti passport, lesen dan resit-resit saya buat 2 copy untuk simpanan saya dan wife. Dokumen penting tuu..

Boleh tahan jugak video HD dia. Yang penting harganya. Heheh..
Duit 3 negara dah standby untuk dibawa
Sehelai ni berharga RM940!!.. Jaga elok-elok. Huhu..
Amik gambar duit Swiss Franc sebelum hilang dari pandangan. Hihi..
Jam 2.00 pagi di hari kejadian, setelah berpuas hati dengan semua barang yang nak dibawa, barulah saya dapat berehat. Sebelum tidur saya mengenangkan apakah situasi sebenar di Paris sekarang ni. Info dari kawan wife saya yang dah seminggu di sana menyatakan bahawa keadaan dah kembali normal seperti sediakala. Cuma kelihatan ramai anggota polis dan tentera menjaga kawasan especially tourist spots. Harap perjalanan kami di sana selama hampir 2 minggu selamatlah hendaknya. Kami datang bukan nak cari pasal, tapi nak cari pengalaman. Wallahualam..

No comments:

Post a Comment