Tuesday 18 February 2014

Pengalaman hidup baru bakal tercipta..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Pertengahan bulan Mac 2013, sedang saya google website Malaysia Airlines dan Air Asia, hati saya tertarik pada promosi MAS untuk tiket flight ke Jepun. Kebetulan (ye ke?) offer yang diberi oleh MAS memang tak boleh diterima akal. RM699 return flight to Osaka. Biar betul?!.. Masa tu saya cuba bertanya pada kawan-kawan yang berminat untuk turut serta trip pengalaman hidup yang seterusnya, especially Fa (rakan sekerja saya) sebab dia pernah kata yang dia berminat nak ikut trip saya ke luar negara. Tapi nampaknya tiada respons. So, saya pun tak jadi nak booking tiket. Entah kenapa masa tu saya tak teruskan je booking tiket flight tu untuk saya dan wife. Banyak benda yang bermain di fikiran waktu tu kot. Wallahualam..

MAS Deals of the Day.. (Ihsan Google Images)
Bulan berikutnya, akhir bulan April 2013, saya cuba lagi google bahagian MAS deals of the day. Masih ada lagi tiket promo ke Osaka, tapi dah naik menjadi RM799 return. Still murah lagi. Saya terus discuss dengan wife saya. Dia memang tak pernah menolak bab-bab travel ni. Hehe.. Saya suruh wife saya check tarikh yang bersesuaian untuk travel di hujung tahun. Alasannya sebab cuti sekolah dan saya tak kena jaga SPM. Akhirnya tarikh yang bersesuaian dipilih, iaitu dari 21 November 2013 hingga 29 November 2013. Cukuplah kot 9 hari mencari pengalaman di Jepun. Nampaknya trip adventure dan romantika berduaan dengan isteri tercinta terjadi lagi. Dah seperti aktiviti tahunan pulak. Setahun sekali cukuplah. Saya tak inform pun pada Fa tentang booking tiket ni sebab rasanya dia tak berminat kot nak melawat negara Jepun. Takpe, next trip insyaAllah boleh join..

Japan.. Negara pulau.. (Ihsan Google Images)
Tiket flight dah booking. Walaupun rugi RM100/person untuk harga tiket, tapi masih lagi best deals. Yang berlalu biarkan berlalu.. Huhu.. Masa nak travel masih lama lagi. Saya ada masa 7 bulan untuk study tentang negara matahari terbit ni. Accomodation, transportation, must-see location dan yang paling penting, halal food! Hard Rock Cafe location pun termasuk sekali dalam pencarian. Semua tu nak kena prepare betul-betul sebelum terbang ke sana. 7 bulan diharapkan cukup untuk mencari semua info penting tentang Jepun dan menyusun itinerary dengan sempurna. Yang penting trip nanti mestilah berjalan dengan smooth dan memberikan kepuasan yang maksima kepada kami dengan berbekalkan budget yang seminima mungkin. Another country with high currency rate... again.. Huhu.. Rancangkan kerja dan kerjakan rancangan.. InsyaAllah berjaya.. Wallahualam..

Preparing for the next adventures!.. (Ihsan Google Images)

No comments:

Post a Comment