Saturday 15 February 2014

HRC Jakarta & Hobi yang terbaru..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

HRC latest addition

Hobi menyimpan koleksi t-shirt Hard Rock Cafe diteruskan lagi.. Bila dah berkunjung ke Jakarta, maka bertambahlah satu lagi item baru dalam koleksi HRC saya. Kebetulan HRC Jakarta baru memulakan operasi di Pacific Place, bersebelahan dengan Galeries LaFayette, shopping complex yang memang khas untuk orang yang betul-betul berkemampuan.. Jangan harap la nak nampak bajaj kat kawasan sekitar Pacific Place. Van pariwisata pun baru sekali saya nampak, yang mana saya naik van tu. Hehe.. Mungkin van Pak Wan adalah yang pertama menurunkan penumpang di Pacific Place.. Sungguh ekslusif tempat itu..

Koleksi terbaru HRC kami. Dua-dua kaler oren. Yang kanan tu city-tee.
Hobi terbaru.. ada lagi..

Masa kami berjalan di Bandung, kami sempat singgah minum di Starbucks. Tengah membelek cawan dan mug dekat rak, terlihat city mug Starbucks yang tertulis nama bandar. Hmm, idea baru untuk mengumpul koleksi city-mug Starbucks pun mula tercetus. Dah memang saya dan wife fanatik dan addicted dengan kopi caramel frappucino dan hot macchiato, apa salahnya simpan kenangan Starbucks dari luar negara. Lagipun Starbucks kebanyakkannya ada kat serata dunia. Cuma rasa terkilan bila fikir balik tentang negara yang dah pernah saya pergi sebelum ni. Rugi pulak tak beli. Mana la nak tau kan, nama pun hobi. Takpe, nanti boleh cuba cari kat mudah.my, kalau ada orang yang menjual city-mug Starbucks dari UK, Paris dan Australia. Kalau setakat Singapore tu takde masalah, time pergi Johor nanti boleh day-trip je ke sana.

Starbucks.. Ada di mana-mana.. (Ihsan Google Images)
Our first Starbucks city-mug. Bandung..
Collectible item from Jakarta..
Plot cerita yang sama seperti t-shirt HRC, balik Malaysia baru mencari city-mug Starbucks from Malaysia pulak. Hehe.. Nak cari city-mug ni lagi senang dari t-shirt HRC sebab kat setiap Starbucks ada jual. Maka kami pun pergi la ke Starbucks MRR2 kat Gombak, our favourite Starbucks hangout place. Dulu selalu ke Starbucks Cyberjaya, pot discussion dengan geng Starbucks, tapi sekarang dah lama tak berjumpa. Maka kami sekeluarga je la melepak kat Starbucks area yang dekat dengan rumah. Siap dah kenal dengan staff kat situ, Nash. Very nice and friendly person.. Kadang-kadang dapat macam-macam offer dari Starbucks lagi. Hehe..

My hometown, Kuala Lumpur..
Semua mug ni saya tak guna pun. Saje simpan buat koleksi kenangan. Walaupun guna mug ni kat Starbucks boleh dapat diskaun RM2, tapi saya gunakan yang lain yang mana dah sekian lama saya beli.. Tumbler dan venti glass yang sentiasa berada di sisi ketika keluar berjalan..

Yang transparent tu untuk cold frappucino, yang tengah ni untuk hot macchiato..
Itulah dia hobi latest saya. Simpan city-mug pulak. Masih lagi terkilan tentang hal HRC. Kenapa lah tak beli city-glass shot kat semua HRC yang saya dah pergi. Mesti cantik kalau dapat kumpul semuanya dan susun sekali dengan city-mug Starbucks kat dalam display cabinet. Huhu.. Yang dah berlalu biarkan berlalu. Harap-harap takdelah lagi hobi baru yang muncul untuk trip yang akan datang. Nanti terkilan lagi. Duit pun lagi banyak melayang. Apa-apa pun masih mengharapkan pembaca blog dan rakan-rakan yang akan bercuti dapat belikan untuk saya. Masih mencari t-shirt HRC Sydney dan city-mug Starbucks UK, Melbourne, Sydney, Canberra dan Paris. Kalau dapat pesan city-glass shot untuk semua lokasi HRC yang saya dah pergi pun ok jugak. Saya akan terus bank-in duit dalam akaun. Seriously! Hehe..

No comments:

Post a Comment