Saturday 14 October 2017

JJCP Umrah Ziarah Oman: Day 15

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

TARIKH:
6 JANUARI 2017

LOKASI KEJADIAN:
@ KLIA


Wife kejut saya bila masuknya waktu Subuh. Jemaah bangun untuk bersihkan diri dan solat di kerusi. Lepas tu saya terus terjaga sebab flight dah nak sampai Malaysia. Saya set semula jam kepada waktu Malaysia. Cuaca di luar makin lama makin cerah. Lihat pada flight info di skrin flight kami dijangka mendarat di KLIA jam 8.25 pagi. Lagi excited bila kelihatan bumi Malaysia di bawah. Trip umrah bakal berakhir sepenuhnya apabila mendarat nanti. Maka kembali semula kepada kehidupan rutin harian kami. Nasib baik hari ni Jumaat. Kami ada masa hingga Ahad untuk berehat dan uruskan hal amik anak-anak di kampung. 

Cuaca mula cerah di luar
Sikit lagi nak sampai Malaysia
Tanah tumpah darahku sudah kelihatan
Wife saya panggil stewardess yang lalu di lorong. Duit 14.00OMR yang kami standby tu adalah untuk beli perfume Oman. Tak pasti sama ada bau perfume tu sedap seperti kehendak kami, tapi yang pastinya mungkin ada bau Arab sikit kot. Hehe.. Takpelah, yang penting harga perfume yang dijual murah dan ada jugalah sesuatu yang kami beli sebagai kenangan di Oman selain dari kumma yang saya pakai tu. Memang dah rancang masa first day naik flight haritu. Cuma ingat nak tengok dulu masa di Muscat nanti. Disebabkan masa untuk berjalan half-day tour Muscat agak limited membuatkan kami tak sempat nak ronda lama, jadi kami pun amik keputusan untuk beli perfume ni masa balik.

14.00OMR untuk 2 perfume tau

@ KLIA

Jam 8.20 pagi flight WY 0821 Oman Air mendarat dengan selamat di KLIA. Alhamdulillah, berakhirlah sudah perjalanan umrah kami. Kami bersiap untuk keluar dan menuju ke terminal. Sementara menunggu beg kami keluar dari belting F, kami bersalaman memohon maaf jika ada kesilapan atau terkasar bahasa di sepanjang perjalanan umrah dan mengucapkan terima kasih kepada Ustaz Zool sebagai mutawwif kami dan rakan-rakan jemaah yang lain. Group whatsapp yang kami wujudkan akan diteruskan supaya kami masih dapat berhubung jika ada perkembangan baru. Moga berjumpa lagi di lain hari dan masa. Bersyukur kerana dapat bersama kumpulan jemaah yang paling cool dan best. Beg dari flight WY 0821 Oman Air dah mula keluar di belting F dan semua jemaah mula angkat beg dan pulang ke destinasi masing-masing.

Jangan la ada beg kami yang tak keluar. Huhu..
Setelah semua beg kami dah jumpa dan diletakkan di troli, kami keluar dari terminal dan menunggu Abang Halim dan anak buah saya Farisha sampai. Standby bawak dua kereta, takut tak muat nak letak beg. Hehe.. Rupanya diorang dah tunggu kat stesen minyak sebelum sampai KLIA. Lepas saya call bagitau dah sampai, baru diorang datang. Jam 9.30 pagi kami meninggalkan KLIA menuju ke rumahku syurgaku. Jam 10.45 pagi kami sampai di Wangsa Maju. Alhamdulillah.. Maka tamatlah sudah perjalanan hidup kami dalam menjalani ibadah umrah dan juga ziarah ke Oman. Moga pengalaman hidup ini dapat dikongsi bersama dan jika ada kesempatan dan peluang serta keadaan kesihatan yang mengizinkan, akan ku ke sana lagi menziarahi Rumah Allah. Moga diberikan rezeki yang melimpah ruah buat keluargaku. Assalamualaikum..

Dua troli. Memang patut pun kena datang dua kereta. Hihi..

No comments:

Post a Comment