Tuesday 10 January 2017

JJCP Thailand: Souvenirs & Collectible Items

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Tak lengkap sebuah trip jika tak beli sesuatu untuk dijadikan kenangan. Macam biasa, barang souvenir seperti t-shirt, key-chain dan fridge magnet dah tentu dibeli. Kawan-kawan dan saudara-mara tidak dilupakan. Harap diorang appreciate la apa yang saya bagi. Benda free, takkan la taknak terima pulak kan. Hehe.. Nak bagi semua kenalan macam tak mampu. Jadi kepada teman dan saudara rapat je la yang dapat diberi. Bukan nilai barang tu yang menjadi keutamaan, tetapi niat untuk bagi souvenir dan ingatan ikhlas terhadap kawan-kawan itu yang penting. Sebenarnya banyak juga yang dibeli, tapi tak sempat nak amik gambar. Semua dah bagi kat orang. T-shirt pun anak-anak dah pakai. Jadi yang tinggal cuma untuk diri sendiri je. Huhu..

Ini je yang tinggal untuk diambil gambar. Hehe..
# STARBUCKS CITYMUG

Di Krabi saya jumpa lokasi Starbucks yang terletak di Ao Nang. Di Phuket juga saya jumpa satu Starbucks. Cuma di Hatyai je yang saya tak jumpa. Takde masalah kalau nak cari citymug sebab kat mana-mana Starbucks akan ada jual citymug untuk satu negara. Dapat jumpa satu Starbucks pun dah cukup. Saya mencari jika ada citymug untuk Phuket, Krabi dan Hatyai. Nampaknya hanya Phuket je yang ada. Bangkok pun ada juga tapi saya tak beli sebab tak sampai lagi. Syarat citymug ni pun sama dengan t-shirt HRC. Takkan beli atau pesan kat orang kalau tempat tu saya tak sampai lagi. Dapat satu citymug pun cukup la buat koleksi peribadi. Nanti ada rezeki pindah rumah baru ingat nak buat display. Baru lah sentiasa segar dalam ingatan travel ke luar negara bila tengok citymug yang dah dikumpul. Hehe..

Only Phuket citymug for Thailand trip
# HRC T-SHIRT

Untuk HRC pun sama juga, hanya ada di Phuket. Jadilah buat koleksi ke-24 HRC yang dah dilawati setakat ni. Ada banyak design baru yang keluar. Selalunya design ni akan ada di HRC yang lain kecuali city-tee. Harap betul la sebab rasanya semua design saya dah ada. Lepas ni kalau ada rezeki pergi ke HRC yang ke-25 boleh la pilih design yang lain. Agak-agaknya HRC mana pulak yang akan saya terjah lepas ni ye? Dalam wishlist memang banyak. Tapi peluang dan kesempatan untuk pergi tu belum ada lagi. Duit tabung baru nak refill. Hihi.. InsyaAllah ada rezeki boleh la berjalan lagi cari pengalaman hidup. Buat masa sekarang ni kita rehat dulu sambil kumpul duit ye. Hehe..

HRC Phuket
Nampaknya bukan display cabinet je yang nak kena beli untuk letak citymug, tapi almari khas pun kena ada jugak untuk letak t-shirt HRC ni. Walaupun harga citymug dan t-shirt HRC ni agak mahal, tapi kalau dah hobi nak buat macam mana. Terpaksa la cari duit extra semata-mata untuk realisasikan hobi ni. Hendak seribu daya, ye tak? Selesai sudah penceritaan pengalaman hidup kami di bumi Thailand. Amat seronok kerana pergi dengan kawan-kawan. Harap ada lagi trip ke luar negara bersama-sama lepas ni. Perancangan tu memang banyak, tapi tak tau bila nak jalankan. Buat masa ni saya nak mimpi dulu. Mimpi mungkin menjadi kenyataan. Hehe.. Wallahualam..

No comments:

Post a Comment